תמונת דף
תקציר
תאונות דרכים עם נפגעים שנחקרו על ידי משטרת ישראל
בשנת 2010:
• מספר התאונות הקטלניות בשנת 2010 היה 305 והוא גבוה ב-7% לעומת שנת 2009 (284). למרות עלייה זו, מספר התאונות הקטלניות הוא הנמוך ביותר ב-44 השנים האחרונות, מלבד שנת 2009.
• מספר ההרוגים בשנת 2010 (352) גבוה ב-12% לעומת שנת 2009 (314). למרות עלייה זו, מספר ההרוגים הוא הנמוך ביותר ב-44 השנים האחרונות, מלבד שנת 2009.
• בני 65+ מהווים 20% מבין הולכי הרגל שנפגעו. (חלקם של בני 65+ בכלל האוכלוסייה הוא כ-10%).
• מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה - מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-68% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-51% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+), כ-67% נפגעו במעבר חצייה.
• 60% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-40% היו נשים.
• חלקם של האופנועים במעורבות בתאונות עם נפגעים (11.5%) גדול פי שישה מחלקם בנסועה (כ-2%).
• הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-167% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-153%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-77%, ואורך הכבישים ב-40% בלבד.
בחודשים ינואר-אוקטובר 2011 (נתונים ארעיים):
• במספר התאונות הקטלניות בחודשים ינואר-אוקטובר 2011 (272), חלה עלייה של כ- 6.3% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2010 (256).
• במספר ההרוגים בחודשים ינואר-אוקטובר 2011 (302), חלה עלייה של כ- 1.3% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2010 (298).
• למרות העלייה יחסית לתקופה המקבילה אשתקד, עדיין מספר התאונות ומספר ההרוגים הם מהנמוכים בארבעת העשורים האחרונים.