תמונת דף
תקציר
ממצאים עיקריים מסקר חברות רב-לאומיות 2009-2008: [1]
- ההוצאות למו"פ [2] של חברות ישראליות בבעלות זרה (חברות IN) בשנת 2009 הסתכמו ב-4.7 מיליארד דולר ומהוות 62% מכלל ההוצאות למו"פ עסקי במשק. זו ירידה של 8% לעומת שנת 2008, עלייה של 7% לעומת שנת 2007 ועלייה של 36% לעומת שנת 2006.
- יצוא המו"פ [3] של חברות IN בשנת 2009 הסתכם ב-3.4 מיליארד דולר ומהווה 92% מכלל יצוא המו"פ העסקי במשק בשנת 2009.
- 90% מהיצוא של חברות IN בשנת 2009 היה לחברות-האם הזרות שלהן.
- 72% מהיצוא של חברות IN בשנת 2009 היה לארה"ב.
- 23% מהמשרות של חברות IN בשנת 2009 היו במו"פ.
- ההוצאות למו"פ של חברות-אם ישראליות בעלות חברות-בת בחו"ל (חברות OUT) בשנת 2009 הסתכמו ב-3.5 מיליארד דולר. בנוסף, ההוצאות למו"פ של חברות-הבת בחו"ל בשנת 2009 הסתכמו ב-1 מיליארד דולר ומהוות תוספת של 30% להוצאות של חברות-האם הישראליות.
- 68% מההוצאות למו"פ של חברות-בת בחו"ל התבצעו ע"י חברות-בת בארה"ב.
- 81% מההוצאות למו"פ בענפי התעשייה התבצעו ע"י חברות OUT.
[*] אומדני הפעילות של החברות הרב-לאומיות אינם כוללים את ענפי היהלומים וחברות פיננסיות. [1] הנתונים מבוססים על סקר דו-שנתי שנערך בלמ"ס בנושא פעילות חברות רב-לאומיות לשנים 2009-2008. החל משנת 2006 הסקר כולל נתונים לגבי פעילות המו"פ של החברות.
[2] ההוצאות למו"פ כולל ת את עלות העבודה של העובדים המועסקים במו"פ, ההוצאה עבור רכישת חומרי גלם ועזר ששימשו למו "פ והוצאות
אחרות עבור ביצוע עבודות מו"פ. ההוצאות למו"פ אינן כוללות השקעות בנכסים קבועים עבור מו"פ .
[3] יצוא המו"פ אינו כולל את היצוא הנובע ממכירתן של חברות הזנק ומכירת פטנטים וידע.