תמונת דף
תקציר
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) החלה לבצע באופן שוטף בחודש מרס 2011, סקר חודשי שוטף חדש - "סקר אמון צרכנים" ("Consumer Confidence Survey"). הסקר מהווה חלק מסדרת פעולות המתבצעות במסגרת הצטרפותה של ישראל לארגון
ה - OECD.
ראו פרטים נוספים על הסקר באתר הלמ"ס.
סקר זה, המתבצע בקרב אוכלוסיית בני 21 ומעלה, נועד לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי, הערכות שעליהן מתבסס מדד אמון הצרכנים; לאסוף מידע על ציפיות לשינויים במדד המחירים לצרכן; לסייע לזהות תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים, ולאסוף מידע לגבי ציפיות לרכישות גדולות ולשינוים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.
המתודולוגיה של הסקר תואמת את ההנחיות של ארגון ה -OECD לסקרים מסוג זה. בזכות זאת, מתאפשרת השוואה של מדד אמון הצרכנים בין המדינות החברות בארגון.
מדד אמון הצרכנים תחום בטווח שבין מינוס 100 לבין 100. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות רבה יותר. כאשר המדד קרוב לאפס, מדובר בהיעדר ציפיות לשינוי במצב הקיים.
ממצאים עיקריים :
מדד אמון הצרכנים בחודש נובמבר עלה ל-26%-. זאת לאחר שבחודש אוקטובר ניצב המדד על 32%-.
נציין כי בחודש נובמבר התקיים מבצע עמוד ענן.
מדד אמון הצרכנים יכול לנוע בין 100%- לבין 100%+. ערכים שליליים של המדד מבטאים הערכות פסימיות של הפרטים בנוגע להתפתחויות כלכליות בשנים עשר החודשים הקרובים. בחודש נובמבר היו עליות בכל ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד. העליות הגבוהות ביותר נרשמו במאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי של משק הבית, שהגיע לרמה של 5%- (בשלושת החודשים האחרונים נע מאזן זה בין 17%- ל-13%-); ובמאזן הציפיות המתייחס למצב הכלכלי במדינה שהגיע לרמה של 29%-. השינוי בשני המאזנים הללו ובערך של מדד אמון הצרכנים, לעומת חודש אוקטובר, הוא מובהק [1].
[1] ברמת מובהקות מקובלת של 95%.