תמונת דף
תקציר
- בשנת תשע"ה (2014/15) היו 63 מוסדות להשכלה גבוהה, ובהם למדו 311.8 אלף סטודנטים (מהם 47.2 אלף באוניברסיטה הפתוחה).
- בהשוואה לתשע"ד (2013/14), בתשע"ה הייתה ירידה כללית (של 1.0%) במספר הסטודנטים לתואר ראשון (באוניברסיטאות - ירידה של 2.0%), ועלייה כללית (של 2.2%) במספר הסטודנטים לתואר שני (אם כי באוניברסיטאות מספרם ירד ב-1.7%) וכן עלייה של 2.3% במספר הסטודנטים לתואר שלישי.
- בתשע"ה (2014/15), קרוב למחצית מהסטודנטים בשנה הראשונה לתואר ראשון למדו מדעי הרוח או מדעי החברה (44.5% יחד), רוב הסטודנטים לתואר שני למדו מדעי הרוח וכן עסקים ומדעי הניהול (30.9% ו-20.3%, בהתאמה), והסטודנטים לתואר שלישי למדו בעיקר מדעי הטבע ומתמטיקה (40.5%) ומדעי הרוח (24.7%).
- באותה השנה, הנשים היוו רוב בכל התארים (57.6% בתואר ראשון, 61.3% בתואר שני ו-52.5% בתואר שלישי). שיעוריהן היו גבוהים יותר בקרב הערבים (67.2% בתואר ראשון, 71.0% בתואר שני ו-55.4% בתואר שלישי).
- בשנים האחרונות עלו שיעורי הערבים באופן משמעותי בכל התארים: בתואר הראשון - מ-9.8% (שנת תש"ס 1999/2000) ל-14.4% בתשע"ה (2014/15), בתואר השני - מ-3.6% ל-10.5%, בהתאמה ובתואר השלישי - מ-2.8% ל-5.9%, בהתאמה.
- בשנת תשע"ה (2014/15) למדו לתואר ראשון 9.1 אלף סטודנטים חרדים, זוהי עלייה לעומת תשע"ד (אז היו 8.3 אלף סטודנטים חרדים). הם למדו בעיקר מקצועות מתחום החינוך וההכשרה להוראה (30.3%).
- בשנה זו, 18.0% מהסטודנטים לתואר ראשון היו מיישובים שבאשכולות חברתיים-כלכליים גבוהים (אשכולות 10-8).(1) בקרב סטודנטים לתואר שני עמד שיעורם על 25.0% ובתואר שלישי - על 32.3%. שיעוריהם של הסטודנטים מיישובים שבאשכולות חברתיים-כלכליים נמוכים (אשכולות 3-1) היו 16.4% בתואר הראשון, 11.0% בתואר השני ו-5.8% בתואר השלישי.
(1) מדד חברתי-כלכלי: מדד משולב לקביעת הרמה החברתית-כלכלית של רשויות מקומיות בעת מפקד האוכלוסין והדיור 2008. ערכי המדד סווגו לסולם של 1 עד 10. 1 מייצג אשכול מגורים הנמוך ביותר, ו-10 מייצג אשכול מגורים הגבוה ביותר. אשכולות המגורים קובצו לשלוש רמות: 3-1 ("נמוכה"), 7-4 ("בינונית"), 10-8 ("גבוהה").