תמונת דף
תקציר
2015:
- סך ההוצאה[1] למו"פ של חברות הזנק עמדה על 6,975 מיליוני ש"ח, שהם 15% מסך ההוצאה למו"פ במגזר העסקי.
- חברות הזנק מהוות נתיב משמעותי לשילוב ידע והתמחות מחו"ל במשק הישראלי, ו-43% מסך רכישת שירותי המו"פ מחברות שאינן קשורות בחו"ל מבוצעים על ידן.
- חלק הארי מהמו"פ של חברות הזנק היה בתחום התוכנה - 54.4%, ולאחר מכן בהפרש ניכר היו תחום הציוד הרפואי - 14.0% ותחום התרופות - 12.7%.
- עלות העבודה הממוצעת[2] למשרה מלאה במו"פ בחברות הזנק גבוהה מזו שבחברות אחרות [3] ב-16% - 308 אלפי ש"ח לעומת 265 אלפי ש"ח, בהתאמה.
- סך הוצאות המו"פ של מרכזי המו"פ עמד על 22.3 מיליארד ש"ח, שהם 47% מסך ההוצאה למו"פ במגזר העסקי.
- במרכזי המו"פ היו 30.6 אלף משרות שכיר במו"פ, מהן 87% משרות של בעלי תואר אקדמי.
[1] כוללת את עלות העבודה, הוצאות על חומרי גלם וחומרי עזר למו"פ, הוצאות אחרות כולל תקורה, ותשלומים לגורמים חיצוניים עבור עבודות מחקר ופיתוח בתוספת השקעות בנכסים קבועים לשם מו"פ.
[2] בעשירון החמישי המהווה אומדן לעלות העבודה החציונית.
[3] חברות אחרות הן חברות שאינן חברות הזנק או מרכזי מו"פ של חברות רב-לאומיות (ראו ההגדרות וההסברים).