תמונת דף
תקציר
שינויים ריאליים בתקציב הרגיל בשנת 2016 לעומת 2015
- עלייה של 5.2% בהכנסות ושל 4.9% בהוצאות.
- העלייה בהכנסות נובעת מעלייה של 8.0% בהשתתפות הממשלה ושל 3.6% בהכנסות העצמיות.[1]
- השינויים אינם אחידים בכל הרשויות המקומיות. ב-53 מהן חלה ירידה בהכנסות העצמיות, לעומת 71 ב-2015.
- ב-69 מתוך 255 הרשויות המקומיות נרשם גירעון תקציבי בתקציב הרגיל בשנת 2016, לעומת 86 רשויות מקומיות ב-2015 ו-108 רשויות בשנת 2014.
- ארנונה למגורים - יחס הגבייה[2] בשנת 2016 עמד על 73.4%, גבוה יותר בהשוואה לשנת 2015 (72.9%).
- שיעור הארנונה לא למגורים עמד על 56.4% מסך הארנונה הכללית, בדומה לשנת 2015 (56.6%).
נתונים פיזיים נבחרים של הרשויות המקומיות
- בשנת 2016 היו בישראל 255 רשויות מקומיות שכללו 77 עיריות, 124 מועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות.
- האוכלוסייה בישראל בסוף שנת 2016 מנתה 8,628.6 אלף תושבים, 74.4% מתוכה התגוררה בתחומי העיריות.
- ב-2016 עלה היקף ההגירה הפנימית ב-1.2% בהשוואה ל-2015, ועמד על 261,298 נכנסים/יוצאים.
- בשנת 2016 חלה עלייה של כ-3.8% בצריכת המים למגורים לנפש בעיריות ובמועצות מקומיות בהשוואה לשנת 2015.
- פסולת ליום לתושב (קילוגרם לנפש) עמדה בשנת 2016 על 1.7 ברמה הכלל ארצית, ואחוז המחזור עמד על 21.1%.
- הממוצע הארצי של תלמידים לכיתה עמד על 25 בשנת 2016, והוא נע בין 8.3 תלמידים לכיתה בחריש ל-31.2 תלמידים לכיתה בתל מונד.
[1] הכנסות עצמיות - הכנסות שהרשויות עצמן גובות מפרטים וממוסדות כגון: ארנונה כללית, אגרות היטלים ועוד.
[2] יחס הגבייה מהחיוב – היחס בין תקבולים בפועל מהארנונה למגורים (גבייה) לבין דרישות לתשלום ארנונה למגורים (חיוב) שנצברו עד לסוף השנה, כולל חיובים בגין שנים קודמות שטרם נגבו.