תמונת דף
תקציר
בשנת הלימודים תשע"ט, מספרם של עובדי ההוראה בכלל המערכת
היה כ-179 אלף, לעומת כ-175
אלף בשנת הלימודים תשע"ח (גידול של (2.3%.
במהלך השנים תשע"א-תשע"ט (2018/19-2010/11) קצב
השינוי השנתי במספרם של עובדי ההוראה היה 3.2% בממוצע לשנה בכלל המערכת ובחינוך
העברי והערבי.
בשנת הלימודים תשע"ט מספר
שעות העבודה השבועיות היה כ-5.4 מיליון
שעות לעומת כ-5.2 מיליון שעות בתשע"ח (גידול של 4.3%).
במהלך השנים תשע"א-תשע"ט קצב השינוי השנתי בשעות
העבודה השבועיות במערכת היה 5.4% בממוצע לשנה, 5.7% בחינוך העברי ו-4.7% בחינוך
הערבי.
באותן שנים חל גידול מואץ בהיקף ההוראה בכלל המערכת והתווספו
כ-40,000 עובדי הוראה וכ-1.9 מיליון שעות עבודה שבועיות.
בשנת הלימודים תשע"ט מספרם של עובדי הוראה
חדשים עמד על כ-11,000 לעומת כ-11,800 בשנת הלימודים תשע"ח (ירידה של 6.6%).
בחינוך הערבי אחוז עובדי ההוראה החדשים מתוך
כלל עובדי ההוראה ירד
משמעותית מ-7.7% בשנת תשע"א (2010/11) ל-4.7% בשנת תשע"ט (2018/19).
בשנת הלימודים תשע"ו (2015/16) עזבו את מערכת
החינוך 7,050 עובדי הוראה לעומת 6,064 בשנת
הלימודים תשע"ה (גידול של 16.3%).
במהלך השנים תשס"ט-תשע"ו (20015/16-2008/09) שיעורי
העזיבה השנתיים היו יציבים, כ-4% בממוצע לשנה. בשנים אלו שיעורי העזיבה בחינוך הערבי היו
נמוכים משמעותית (2.6% בממוצע) מאשר בחינוך העברי (4.4% בממוצע).
ממוצע התלמידים למורה עמד בשנת הלימודים תשע"ט על 10.8
בכלל המערכת. בחינוך היסודי היו 11.6 תלמידים למורה, בחטיבות הביניים - 7.6
ובחטיבות העליונות - 8.5 תלמידים למורה.
ממוצע התלמידים למורה נמוך במיוחד בחינוך הממלכתי-דתי - 8.9
תלמידים למורה, וגבוה במיוחד בחינוך החרדי - 12.9 תלמידים למורה.