כ"ג אלול, תשפ"ב
19 ספטמבר 2022
305/2022
כתבו אליאב אורנבוך *
לקבלת הסברים נא לפנות למרכז למידע סטטיסטי באמצעות טופס פנייה מקוון או בטלפון 02-6592666


 

נוכחות ברשת

ל-71% מהעסקים בישראל יש נוכחות ברשת (אתר אינטרנט או חשבון עסקי במדיה חברתית):
ל-46% מהעסקים יש גם אתר אינטרנט וגם חשבון במדיה חברתית, ל-16% יש רק אתר ו-9% משתמשים רק במדיה חברתית (ראו תרשים 2).

שיעור הבעלות על אתר אינטרנט בישראל (כ-62%) נמוך מהממוצע במדינות ה-OECD (כ-77%), ואילו שיעור השימוש ברשתות חברתיות בישראל דומה לממוצע במדינות אלו (כ-56% וכ-58%, בהתאמה).

במרבית ענפי הכלכלה, אחוז העסקים שבבעלותם אתר אינטרנט גבוה מאחוז העסקים שיש להם חשבון במדיה חברתית, למעט ענף המסחר וענפי האירוח והאוכל שבהם השימוש במדיה חברתית נפוץ יותר. תופעה זו נצפתה גם במדינות ה-OECD (ראו תרשים 4).

בבחינת האומדנים של נוכחות ברשת לפי ענף, עולה כי ענף שירותי מידע ותקשורת מוביל בפער ניכר עם 95% מכלל העסקים בענף. לעומת זאת, בענף שירותי תחבורה, דואר ובלדרות ובענף בינוי נמצאים שיעורי הנוכחות הנמוכים ביותר – פחות ממחצית (45% בכל ענף).

אחוז העסקים עם נוכחות ברשת עולה עם גודל העסק. בעסקים גדולים, עם יותר מ-250 מועסקים, שיעור הנוכחות גבוה מ-90% בכל הענפים, מלבד בענפים בינוי ושירותי ניהול ותמיכה ופעילות בנדל"ן.

חלק גדול מאוכלוסיית העסקים ללא נוכחות ברשת, מורכב מעסקים בענפי הבינוי והמסחר. בענף הבינוי קרוב למחצית מהעסקים שאין להם נוכחות ברשת, גם אינם משתמשים במחשבים ובאינטרנט.

דירוג רמת האתר

נמצאה שונות גבוהה בין אתרי אינטרנט של עסקים. לצד אתרים פשוטים המכילים מידע בסיסי ופרטי קשר על העסק, יש אתרי אינטרנט המאפשרים ללקוחות לבצע פעולות רבות ואף משמשים לעסק מקור מידע ובסיס נתונים לצורך התייעלות. בהודעה זו הוגדרה הרמה של אתר האינטרנט של החברות השונות על פי 4 פרמטרים שונים: 1. צפייה בתיאור מוצרים ו/או קישור למדיה חברתית; 2. צפייה במחירי מוצרים ו/או מעקב אחר הזמנות; 3. הצגת תוכן אישי ללקוח; 4. ניתוח נתוני הגלישה באתר על ידי העסק. העסקים דורגו לפי מספר הפרמטרים המתקיימים באתר האינטרנט שלהם.

השימוש הבסיסי והנפוץ ביותר באתרי אינטרנט עסקיים הוא צפייה בתיאור מוצרי החברה ו/או קישור למדיה חברתית. פרמטר זה קיים באתר האינטרנט של כ-60% מכלל העסקים באוכלוסיית הסקר.

לכ-18% מכלל העסקים באוכלוסיית הסקר יש אתר אינטרנט מתקדם, הכולל לפחות 3 מתוך 4 הפרמטרים שהוזכרו.

האחוז הגבוה ביותר של עסקים בעלי אתר אינטרנט מתקדם נמצא בענף שירותי אירוח ואוכל ובענף מידע ותקשורת – כ-31% מהעסקים בכל אחד מהם.​



{{subject.CbsPublishingDocSubjectOWSTEXT}}

{{subject.CbsPublishingDocSubjectEngOWSTEXT}}

{{ 'CbsExpandCollaspseOpenAll' | toResource }} {{ 'CbsExpandCollaspseCloseAll' | toResource }}

{{ 'ErrataCtrl_linkText' | toResource }}
{{ 'ErrataCtrl_TH_DateTxt' | toResource }} {{ 'ErrataCtrl_TH_UpdateReason' | toResource }} {{ 'ErrataCtrl_TH_ChapterNumTxt' | toResource }} {{ 'ErrataCtrl_TH_ChapterNameTxt' | toResource }} {{ 'ErrataCtrl_TH_BoardNumTxt' | toResource }} {{ 'ErrataCtrl_TH_BoardNameTxt' | toResource }} {{ 'ErrataCtrl_TH_FileTypeTxt' | toResource }}
{{ item.date | date : 'dd/MM/yyyy' }} {{ item.CbsErrataUpdateReasonOWSMTXT }} {{ item.CbsErrataUpdateChapterNumOWSTEXT }} {{ item.CbsErrataUpdateChapterNameOWSTEXT }} {{ item.CbsErrataUpdateBoardNumOWSTEXT }} {{ item.CbsErrataUpdateBoardNameOWSTEXT }}

{{Pagetitle}}

{{ items[0].date |getDisplayDate}}
{{ item.LinkTitle }}