תמונת דף
תקציר
בשנת הלימודים תשפ"א מספרם של עובדי הוראה בכלל המערכת היה כ-190 אלף לעומת כ-186 אלף בשנת הלימודים תש"ף (גידול של 2.2%).
במהלך השנים תשע"א-תשפ"א, קצב השינוי השנתי במספרם של עובדי ההוראה, היה 3.1% בממוצע לשנה, בחינוך העברי - 3.2% ובחינוך הערבי - 2.9%.
בשנת הלימודים תשפ"א מספר שעות העבודה השבועיות היה כ-5.86 מיליון שעות לעומת כ-5.68 מיליון שעות בתש"ף (גידול של 3.1%).
במהלך השנים תשע"א-תשפ"א, קצב השינוי השנתי בשעות העבודה השבועיות במערכת, היה 5.1% בממוצע לשנה, בחינוך העברי - 5.4% ובחינוך הערבי - 4.3%.
במהלך השנים תשע"א-תשפ"א, חל גידול מואץ בהיקף ההוראה בכלל המערכת והתווספו כ-50.5 אלף עובדי הוראה וכ-2.3 מיליון שעות עבודה שבועיות.
בשנת הלימודים תשפ"א מספרם של עובדי הוראה חדשים עמד על 9,790 לעומת 12,726 בשנת תש"ף, ירידה של כ-23%.
שיעור הגיוס של עובדי הוראה חדשים בחינוך העברי ירד מכ-7.3% בשנת תש"ף לכ-5.7% בשנת תשפ"א. בחינוך הערבי שיעור הגיוס של עובדי הוראה חדשים ירד מ-5.1% בשנת תש"ף ל-3.2% בשנת תשפ"א.
בשנת הלימודים תשע"ח עזבו את מערכת החינוך 7,479 עובדי הוראה לעומת 6,905 עובדי הוראה בשנת הלימודים תשע"ז (גידול של 8.3%).
במהלך השנים תשס"א-תשע"ח, שיעורי העזיבה השנתיים יציבים, כ-4.1% בממוצע לשנה. בשנים אלו שיעורי העזיבה בחינוך הערבי נמוכים באופן ניכר (2.9% בממוצע) לעומת החינוך העברי (4.4% בממוצע).