תמונת דף
תקציר
מדד אמון הצרכנים בספטמבר עלה ל- 8% , לאחר שבאוגוסט ירד - 13% - .
לעליית ערך המדד החודש תורמים שני מאזנים: המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של
משק הבית שעלה ל- 7% )באוגוסט 2% (; והמאזן המתייחס לשינוי הכלכלי הצפוי במדינה שעלה
ל- 4% )באוגוסט - 12% - .)
בקרב אלה שאינם מועסקים עומד ערך המדד על 16% ומצביע על פסימיות רבה יותר לעומת -
המועסקים שאצלם ערך המדד הוא 5% - .
בקרב האוכלוסייה הערבית עומד ערך המדד על 24% ומצביע על פסימיות רבה יותר לעומת -
האוכלוסייה היהודית 1, שאצלה ערך המדד הוא 5% - .
במרבית מדינות אירופה ניתן להבחין בהתייצבות של ציפיות הצרכנים. בממלכה המאוחדת ערך
מדד אמון הצרכנים הוא שלילי החל מקיץ 2016 . במדינות סקנדינביה ערך המדד מוסיף להיות
חיובי בספטמבר 2018 כמו בשנים הקודמות.
בספטמבר 2018 עלה מדד אמון הצרכנים היחסי בישראל ל- 131 , לאחר שבאוגוסט ירד ל- 116