תמונת דף
תקציר
תאונות דרכים עם נפגעים שנחקרו על ידי משטרת ישראל - תיקי ת"ד, כולל תאונות שאירעו באזור יהודה והשומרון
בשנת 2015:
- מספר התאונות הקטלניות בשנת 2015 היה 320, גבוה ב-10% לעומת שנת 2014 (291).
- מספר ההרוגים בשנת 2015 היה 356, עלייה של כ- 12% בהשוואה ל-2014 (319).
- במספר הפצועים קשה חלה עלייה של כ-13%. ב-2015 היו 1,896 פצועים קשה בהשוואה ל-1,676 בשנת 2014.
- בני 65+ מהווים כ-24% מבין הולכי הרגל שנפגעו. אחוז הגבוה מחלקם באוכלוסייה (חלקם של בני 65+ באוכלוסייה הוא כ-11%).
- מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה. מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש, כ-77% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש, כ-65% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים שנפגעו בעת חציית כביש (בני 65+), כ-74% נפגעו במעבר חצייה.
- 32% מכלל ההרוגים בתאונות דרכים בשנת 2015, היו הולכי רגל, בדומה לשיעורם הממוצע בעשור האחרון. בשנת 2015 נרשמה ירידה של כ-9% במספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים לעומת שנת 2014 (114 הרוגים לעומת 125 בשנת 2014).
- 59% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-41% היו נשים.
- הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-50% יחסית לשנת 2000 ומצבת כלי הרכב גדלה ב-69%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-40%, ואורך הכבישים ב-17% בלבד.
- לפי דיווחי המשטרה, בשנת 2015 אירעו 1,065 תאונות[1] שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים (257 תאונות סווגו במשטרה כסוג תיק ת"ד והשאר כ"כללי עם נפגעים"). בתאונות אלו נפגעו 1,174 בני אדם: אדם אחד נהרג, 60 נפצעו קשה ו-1,113 נפצעו קל. בנוסף, בבתי החולים אושפזו 299 נפגעים בעקבות תאונות דרכים שבהן היו מעורבים אופניים חשמליים שלא דווחו למשטרה. על פי המדד הרפואי ISS[2], 22 בני אדם מבין הנפגעים שלא דווחו למשטרה היו פצועים קשה, 67 פצועים בינוני ו-210 פצועים קל (נתונים על תאונות דרכים שבהן מעורבים קורקינטים חשמליים וקלנועיות מופיעים בהמשך ההודעה).
[1] הנתונים מתייחסים לתאונות דרכים עם נפגעים שנחקרו ע"י משטרת ישראל (תיקי "ת"ד") ולדיווחים על תאונות דרכים עם נפגעים קל (תיקי "כללי עם נפגעים"), כולל תאונות שאירעו באזור יהודה והשומרון.[2] ראו "המדד הרפואי ISS" בפרק הגדרות.